Kisa

Från och med 17 juni ersätts linje 290 med en ny anropsstyrd linje med samma nummer: servicelinje 290.

Våra servicelinjer är bussar som du kan ringa och beställa och som kör till och från olika mötespunkter inom Kisa. Med servicelinjen kan du även resa på lördagar.  

Hur fungerar servicelinjen? 

Färdväg och antalet stopp under din resa med servicelinjen baseras på inkomna beställningar för de som reser samtidigt som du. Bussen körs i ett lugnare tempo och du kan få mer hjälp av föraren än i vanlig kollektivtrafik.  

Vart kan jag åka med servicelinjen? 

I stället för hållplatser har servicelinjen mötespunkter som du kan åka till och från, detta anger du när du bokar din resa. Alla hållplatser för tidigare linje 290 ligger kvar som mötespunkter, plus att några fler tillkommer, vilket gör att du kan ta dig till fler ställen med servicelinje 290 jämfört med gamla linje 290. Alla mötespunkter hittar du i listan till höger.  

Öppettider i servicetrafiken 

  • Måndag – fredag klockan 09:00–13:00 samt 16:00–20:00 
  • Lördag klockan 09:00–13:00 

Boka senast en timme i förväg 

Servicelinjen har ingen fast tidtabell och går inte att hitta i den vanliga resesökningen. Du bokar din resa genom att ringa 0771-71 10 20, minst en timme innan önskad resa. 

Köp biljett i förväg 

Du köper din biljett via vår app eller genom att köpa biljeter till ditt reskort hos vårt ombud, Coop Kisa. Observera att det inte är möjligt att köpa biljett ombord. 

Under resan 

Fordonet på servicelinjen har plats för 6 resenärer.