-
Så reser du med oss
- Sök resa
- Inför resan
- Ombord
-
Beställningstrafik
-
Närtrafik
- Matbutiker på landsbygden
- Finspång - Hållplatser i Närtrafiken
- Motala - Hållplatser i Närtrafiken
- Vadstena - Hållplatser i Närtrafiken
- Mjölby - Hållplatser i Närtrafiken
- Ödeshög - Hållplatser i närtrafiken
- Boxholm - Hållplatser i närtrafiken
- Ydre - Hållplatser i Närtrafiken
- Kinda - Hållplatser i närtrafiken
- Linköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Åtvidaberg - Hållplatser i Närtrafiken
- Valdemarsvik - Hållplatser i Närtrafiken
- Söderköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Norrköping - Hållplatser i Närtrafiken
- Servicelinjer
- Färdtjänst & sjukresor
- Skärgårdstrafik
- Gruppresor
- Skolskjuts
-
Närtrafik
- Biljetter
- Kundservice
- E-tjänster
- Smart val
- 2 för 1
Förseningsersättning för färdtjänst och sjukresor
Om din resa med färdtjänsten eller en sjukresa blir försenad kan du ansöka om förseningsersättning.
När är en resa försenad?
Om hämtningen sker 20 minuter efter den beställda tiden är resan försenad.
Om du bokat resan med en ”senast framme-tid” är resan försenad om du kommer fram mer än 10 minuter senare än tiden som du bokat.
Om du har anledning att tro att resan kommer bli mer än 20 minuter sen har du rätt till ersättning för kostnader du haft för att komma fram dit du ska. Det kan vara om du rest med taxi, bil eller med ett annat trafikbolag. Då kan du få ersättning för upp till 1/40-del av gällande prisbasbelopp.
Här kan du ansöka om förseningsersättning för en färdtjänst- eller sjukresa.
Senast uppdaterad:
2024-12-17