Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Skadat eller förlorat resekort

Skadat resekort

Har du ett skadat resekort laddat med reskassa eller en 10-dygnsbiljett lämnar du det till föraren, tågvärden eller till våra kundcenter i Linköping eller Norrköping . Du får då ett kvitto och en biljett som du kan resa på i tre timmar. Reskassan eller restvärdet på 10-dygnsbiljetten betalas sedan ut inom 7 arbetsdagar i form av ett nytt resekort. Under tiden får du betala dina resor på annat sätt.

Skadat resekort eller färdtjänstbevis med en 30-dagarsbiljett eller årsbiljett byts ut hos våra kundcenter i Linköping eller Norrköping mot uppvisande av kort och kvitto.

Förlorat resekort

Ett förlorat resekort med 30-dagarsbiljett, 10-dygnsbiljett, dygnsbiljett eller reskassa ersätts endast om du har köpt den via vår webbutik, mot en avgift på 100 kr.

Har du förlorat ett resekort med årsbiljett som du köpt mot faktura har du automatiskt en premiefri årskortsförsäkring. Ring oss på 0771-21 10 10, menyval 6, så skickar vi ett nytt kort. Det tar högst en vecka och kostar 100 kr i självrisk, som vi skickar en faktura på. Under handläggningstiden måste du själv införskaffa färdbevis på annat sätt.