Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Skadat eller förlorat resekort

Skadat resekort

Har du ett skadat resekort laddat med reskassa, dygnsbiljett eller en 10-dygnsbiljett lämnar du det till föraren, tågvärden eller till våra kundcenter i Linköping eller Norrköping. Du får då ett kvitto och en biljett som du kan resa på i tre timmar. Reskassan eller restvärdet på 10-dygnsbiljetten betalas sedan ut inom 7 arbetsdagar i form av ett nytt resekort. Under tiden får du betala dina resor på annat sätt.

Ett skadat resekort med en 30-dagarsbiljett eller årsbiljett kan du få utbytt hos våra kundcenter i Linköping eller Norrköping. Ta med dig ditt resekort och kvitto på biljetten. Om du laddat ditt kort i webbutiken behöver du inte ha kvitto på biljetten.

Har du ett skadat färdtjänstkort med en periodbiljett på behöver du kontakta din handläggare på kommunen för att få ett nytt kort. När du fått det nya kortet för vi över din periodbiljett till det nya kortet. 

Förlorat resekort

Vi ersätter, mot en avgift på 100 kr, ditt resekort om du har laddat det via vår webbutik, köpt det mot faktura eller betalat via autogiro. Om du har köpt en årsbiljett hos ett försäljningsombud behöver du även ha fyllt i ett ägarbevis i samband med köpet. Ägarbeviset hittar du hos ombudet som även ansvarar för att det skickas in till Östgötatrafiken.

Om du förlorat ditt resekort kan du besöka oss på våra kundcenter vid resecentrum i Linköping eller Norrköping. Du kan också ringa oss på 0771-21 10 10 så skickar vi ett nytt kort till dig. Det tar högst en vecka och under handläggningstiden måste du själv införskatta färdbevis på annat sätt.