OBS! En uppdatering mellan klockan 10.30 och 17.00 torsdagen den 18 januari påverkar webbutiken! Läs mer här

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Biljetten i appen

Behöver jag registrera mig för att köpa biljett via appen?

Nej, du behöver inte registrera dig med personnummer, adress eller annat men första gången du köper biljett måste du ange ditt mobiltelefonnummer. Du får då ett sms med en fyrsiffrig engångskod som du skriver in i appen.

Hur köper jag biljett i appen?

  1. Sök en resa inom tätorten i appens reseplanerare. Välj en resa och tryck på knappen ”Köp biljett”. Om knappen inte visas betyder det att det inte går att köpa en biljett i appen för den sökta resan.
  2. Ange ett klockslag för att söka din resa. Detta är inte kopplat till själva biljetten, den gäller alltid från dess att du aktiverar den.
  3. Första gången registrerar du dig med ditt mobiltelefonnummer. Du får då en fyrsiffrig engångskod via sms som du anger i appen.
  4. Välj vuxen-, ungdom- och/eller seniorbiljett. Du kan köpa upp till tio biljetter för en viss tätort vid samma köptillfälle och även köpa returbiljett direkt.
  5. Betala med Mastercard eller Visa. Om du vill spara kortnumret i appen väljer du en personlig kod som du anger nästa gång du ska köpa en biljett. Observera att du måste ha uppkoppling för att köpa biljett. Ska du resa från en plats där uppkopplingen är dålig kan det vara bra att köpa biljetten i förväg. Själva aktiveringen kan sedan göras offline.
  6. Aktivera din biljett innan du börjar resan. Visa biljetten för föraren och spara den sedan under hela resan. Biljetten gäller nu i en timme i hela den valda tätorten. Du kan ha upp till tio aktiverade biljetter samtidigt och på så vis även betala för flera personer.

Hur aktiverar jag en förköpt biljett?

Om du har köpt biljetter tidigare och vill aktivera en av dem kan du gå direkt till biljettsidan genom att klicka på ”Biljetter” på förstasidan.

Kan jag få ett kvitto efter jag köpt en biljett via appen?

Om du har lagt in din e-postadress under Inställningar i appen får du ett kvitto skickat till dig direkt efter du köpt biljetten. Inställningar hittar du under fliken Biljetter.

För att få ett kvitto skickat till dig i efterhand behöver du ta kontakt med kundservice.