Om appen inte fungerar

Ibland händer det att tekniken inte fungerar som den ska. Då är det bra att veta vad som gäller och vad du behöver göra.

Om det är fel på appen

Är det något tekniskt fel på appen som gör att du inte kan köpa eller visa din biljett behöver du köpa en ny på annat sätt.

Vid en kontroll behöver du alltid kunna visa upp en giltig biljett, annars riskerar du att få en tilläggsavgift. Har du en giltig biljett som inte kan visas behöver du köpa en ny biljett för din resa. Kontakta sedan kundservice för att se om du kan få någon form av ersättning för din extra biljett. 

Om det är fel på din telefon

Har batteriet tagit slut, du har ingen uppkoppling eller om skärmen är sprucken och biljetten inte går att blippa behöver du köpa en ny biljett när du ska resa. Kan du inte visa upp en giltig biljett vid kontroll riskerar du att få en tilläggsavgift.

Om du behöver köpa ny biljett

Du kan alltid (med undantag för närtrafiken och skärgårdstrafiken) köpa en biljett med ditt betalkort ombord. Blippar du ditt betalkort i stadstrafiken i Linköping, Norrköping, Motala eller Finspång får du en biljett för stadstrafik. Blippar du din biljett på Östgötapendeln eller på landsbygds- eller expressbussen får du en biljett giltig för hela länet. Du kan också köpa biljett i en biljettautomat på stationen eller hos ett försäljningsombud.

Sök din resa

Om det inte går i appen kan du söka din resa på webben. Du kan också använda resrobot.se.