Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse av vår webbplats. Genom att surfa vidare accepterar du dessa cookies. Mer info

Om webbutiken

I webbutiken kan du köpa och ladda de flesta av våra biljetter! Alla biljetter är dessutom billigare. Detta kan du göra i webbutiken:

  • Köpa årsbiljetter, 30-dagarsbiljetter för flera perioder efter varandra (upp till 90 dagar framåt) samt 10-dygnsbiljetter.
  • Se vilka biljetter du har på ditt resekort.
  • Föra över pengar till din reskassa.
  • Se saldot på din reskassa.

Så här kommer du igång!

För att använda webbutiken behöver du vara medlem på Mina sidor. Registrera dig först på Mina sidor, logga sedan in och klicka dig vidare till webbutiken. 

Har du inte registrerat ditt resekort i webbutiken tidigare måste du först göra det. Det gör du genom att klicka på Lägg till kort och sedan fylla i ditt kortnummer som är de första tio siffrorna i höger hörn på framsidan av ditt resekort. Har du flera kort kan du även lägga till dessa. Om du registrerat flera resekort visas dessa i separata flikar i webbutiken. Klicka på fliken för respektive kort för att se mer detaljer om det resekortet.

Köpa biljett eller ladda resekassa

När du har registrerat ett kort klickar du på knappen Köp ny periodbiljett alternativt För över pengar till din Reskassa för det kort där du vill att biljetten eller reskassan ska finnas. Välj sedan vilken biljett du vill köpa alternativt hur mycket pengar du vill föra över till din reskassa och klicka sedan på Lägg i varukorgen.

Slutför köpet genom att fullfölja betalningsprocessen. Kom ihåg att du måste godkänna ÖstgötaTrafikens köpvillkor innan du kan slutföra köpet.

Vi rekommenderar att du laddar ditt resekort genom webbutiken före kl 22.00 dagen innan en resa.

Kolla saldo

Förutom att köpa biljetter kan du även kolla saldot på din reskassa i webbutiken. Om du inte har registrerat ditt resekort i webbutiken tidigare måste du först göra det (se nedan). Reskassan hittar du längst ner i fliken för respektive resekort i webbutiken.

Se en bild på vart du hittar saldot i webbutiken »

Förlustgaranti

Om du köper en årsbiljett, 30-dagarsbiljett, 10-dygnsbiljett eller laddar reskassa i webbutiken och sedan förlorar ditt kort kan du mot en avgift på 100 kr få ett nytt kort med samma biljetter eller reskassa som det du förlorade. Vänd dig i så fall till våra kundcenter eller ring kundservice så hjälper vi dig.

För att förlustgarantin ska gälla krävs att du kan styrka att resekortet är ditt. Detta kan göras om du lagt in personnummer på Mina sidor och också knutet ditt resekort till samma konto. 

Om du laddar 10-dygnsbiljetter

Obs! Om du laddar 10-dygnsbiljetter, tänk på att göra det på ett separat kort. Begränsningar på kortet idag gör att den biljetten tar upp stor minnesplats på resekortet. Därför kan det bli problem om man samtidigt vill ha månadsbiljett eller reskassa på samma kort.